چه زمانی به کفش طبی نیاز داریم؟

چه زمانی به کفش طبی نیاز داریم؟

کفش ها یکی از مهم ترین البسه هایی است که استفاده می نماییم. وجود کفش علاوه بر مدلینگ و زیبایی، نقش بسیار مهم دیگری نیز دارد. جلوگیری از آسیب های محیطی از دیگر نقش های مهم کفش ها می‌باشد. با این حال عدم پوشیدن کفش مناسب، سبب مشکلاتی در آناتومی کلی بدن می‌گردد. و همچنین موارد دیگری که فرد دچار آسیب هایی میشود که نیازمند استفاده از کفش طبی می‌گردد.
 

خصوصیات کفش طبی

مواردی از قبیل بد شکلی پا یا انگشتان پا، آسیب های وارد شده به پا، خار پاشنه، انواع زخم هایی که به پا وارد شده است و یا همچنین از بیماری که پای انسان را هدف قرار داده است؛ ممکن است به کفش طبی نیاز پیدا کنید. در این مقاله به بررسی کفش طبی خواهیم پرداخت. کفش های طبی اغلب به کفش هایی گفته می‌شوند که به طور ویژه ای برای حمایت یا سازگاری با مکانیزم و ساختار پا طراحی شده باشند. همچنین از دیگر موارد مهمی که کفش های طبی دارند، حمایت از بخش مچ و ساق پا است. این نوع کفش‌ها دارای ویژگی ها و همچنین عملکرد‌های مفید پزشکی هستند که از کفش های روزمره متمایز می‌نماید. هرچقد موارد و مشکلات پزشکی پای شما بیشتر شود، بیشتر به کفش طبی نیاز پیدا می‌کنید.


کفش طبی آرگونومیک

ویژگی های کفش های طبی:

از کفش های بسیار آرگونومیکی برخوردار هستند. این ویژگی بسیار مهم باعث می‌شود تا کف پا براحتی پیچ نخورد. این ویژگی بسیار مهم به افرادی که مچ پای آن ها در اصطلاح عام به پیچ خوردگی عادت پیدا کرده کمک بسیار زیادی می کند.

کفش های طبی وزن بسیار سبک دارند و همچنین در مدل های نرم و نیمه سختی تولید می شوند.

داشتن انعطاف کفش از مهم ترین ویژگی های کفش های طبی است. این ویژگی در کفش های طبی دیابتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

زیره کفش های طبی یکی از مهم ترین قسمت های این نوع کفش‌ها میباشد. زیره کفش های طبی باید کاملاً آرگونومیک بوده تا فشار ناشی از بدن رو پا را در تمام نواحی پا بصورت مساوی تقسیم نماید.
 

کفش طبی برای افراد سالمند

با بالا رفتن سن افرد، قسمت‌هایی از بدن شروع به تجزیه شدن می‌کند. بنابراین افراد مسن بیشتر از دیگر افراد به استفاده از کفش طبی نیاز پیدا می‌کنند. با این حال این نوع کفش ها صرفاً برای استفاده افراد مسن نیست. مکانیزم ضعیف پا بر تمامی افراد در هر سنی تاثیر گذار است. کفش های طبی برخلاف سال‌های گذشته، تنوع و زیبایی بسیاری دارند. این ویژگی بسیار مهم چالش بسیار مهمی برای طراحان مد نیز بوده است. در سال‌های اخیر طراحی و ساخت کفش‌های طبی با کیفیت و در عین حال زیبا، تولید کنندگان کفش ایرانی را نیز دربرگرفته است.

تمایز های اصلی کفش های روزمره با کفش های طبی

عرض اضافی و گزینه های اندازه گیری بیشتر:

 از آنجایی که پاهای افراد بسیار منحصر به فرد است، اکثر برندهای این نوع کفش‌ها در سه عرض اصلی (باریک، معمولی و پهن) و در سایز بندی های زیاد موجود هستند.

قابلیت بستن  راحت کفش:

اغلب کفش‌های طبی بخاطر راحتی هرچه بیشتر مصرف کننده، از کفش‌های طرح جورابی و یا کفش‌هایی که سفت کردن آن براحتی صورت بگیرد استفاده می‌نمایند.
 

استفاده پاشنه محکم برای حمایت هرچه بیشتر پا

کفش های طبی می‌توانند به رشد صحیح وضعیت بدن کمک کنند. به شما کمک کنند تا تحرکات بدنتان راحت و به درستی صورت گیرد. برای مثال اگر در کفش های روزمره فشار بیشتری به انگشتان پای شما وارد می‌شود، یک کفش طبی استاندارد می تواند به راحتی این مشکل را رفع نماید. و در نهایت باعث می‌شود تا سلامت بدنتان صورت بگیرد. شاید اغلب شما در تبلیغات تلویزیونی و یا از پزشکان شنیده باشید که پا عضو بسیار مهم بدن است. موارد ذکر شده به خوبی میتواند این جمله معروف رو منعکس نماید.

چگونه بفهمیم که آیا به کفش های طبی نیاز داریم؟

بهترین راه تشخیص این سوال مهم، تجویز پزشک های متخصص در حوزه ارتوپدی هستند. ممکن است پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی به شما پیشنهاد کرده باشد که کفش های حمایتی بیشتری مانند کفش های ارتوپدی بپوشید. اگر درد پا، پاهای بزرگ، پهن یا پاهای خیلی باریک دارید، احتمالاً یک جفت کفش طبی راحت‌تر و حمایت‌کننده‌تر از یک جفت کفش معمولی نیاز داشته باشید.
 

مدیر سایت