زیره کفش PU چه خصوصیاتی دارد؟

در دهه های گذشته، اغلب تولید کنندگان بنام صنعت زیره کفش در جستجوی جایگزین مناسبی برای زیره های قدیمی بودند که به مانند زیره های قدیمی باکیفیت و در عین حال زیره قوی، پایدار، شیک باشد. تلاش این دسته تولید کنندگان زمانی به ثمر نشست که با ماده جدید و حیرت انگیز زمان خود، پلی یورتان (pu) آشنا شدند که توسط آن زیره کفش PU روانه بازار گردید.

 

 

 

کلمه پیو (pu) مخفف عبارت پلی یورتان (Poly Urethane) است که از ترکیب 2ماده پلی ال و ایزوسیانات ساخته می شود. زیره های کفشی که از این ماده بهره میبرند؛ بسیار سبک بوده و در عین حال دوام بالایی دارند. کفش‌هایی که در آن از زیره کفش pu استفاده گردیده است، برای استفاده‌های طولانی مدت انتخاب بسیار مناسبی میتوانند باشند. این مدل از زیره های کفش از انعطاف بالایی برخوردار است، یک عایق بسیار خوب در برابر سرما محسوب می‌شود، و طبق استاندارد جهانی احتمال شکستگی در این زیره‌ها حدود 10 درصد است.
تولید کنندگان زیره کفش چند سالی است که از این ماده منحصر به فرد برای ایجاد زیره های کفش با قابلیت های بسیار بالا چه از لحاظ استقامت و استحکام و چه از لحاظ مدلینگ و زیبایی استفاده نموده‌اند. دلیل اصلی محبوبیت این زیره کفش، این است که توانسته تا حد چشم گیری قابلیت تولید کنندگان زیره کفش و همچنین تولید کنندگان کفش را افزایش دهد.

پلی یورتان به صورت بسیار گسترده به عنوان یک ماده حیاتی در صنعت کفش بکار گرفته می‌شود. زیره کفش پیو با توجه به کیفیت بالا، برای مواردی که از کفش استفاده بیشتری می‌شود، بسیار مناسب می‌باشد. برای مثال پیاده‌روی، ورزش و همچنین فعالیت‌های کاری که در آن فرد مدت زمان زیادی برای قدم زدن سپری میکند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌گردد. در کنار موارد ذکر شده؛ تولید کنندگان کفش درخواست های زیادی مبنی بر تولید زیره‌‌هایی مناسب برای کفش‌های رسمی، ورزشی، ایمنی، صندل و حتی کتانی نیز دارند. قیمت بسیار خوب و مقرون به صرفه این زیره کفش باعث گردیده است تا این جنس، نسبت به جنس‌های دیگر زیره کفش محبوب‌تر باشد.

مزایای زیره کفش PU

تولید کنندگان صنعت زیره کفش بر این باورند که زیره کفش PU به این صنعت روح بخشیده است، در اینجا به برخی از مزایای اصلی این نوع زیره‌های کفش میپردازیم:
سبک: میتوان قاطعانه گفت هیچ کس دوست ندارد کفش های بسیار سنگینی را برای خود انتخاب کند. ماده پلی اورتان باعث گردیده است که کفش هایی که با زیره کفش PU ساخته میشوند، به عنوان اولین گزینه برای کفش‌های سبک باشند.
مقاومت شیمیایی بالا: پلی اورتان به دلیل دارا بودن ویژگی‌های خاص خود، در برابر اکثر آسیب های شیمیایی مقاومت نشان داده است. بنابراین تولیدکنندگان کفش، زیره کفش PU را برای کفش هایی با ایمنی بالا برای استفاده در صنایع نیز درخواست دارند.
استطکاک بسیار بالا: میتوان گفت زیره کفش PU حتی بر روی لغزنده‌ترین سطوح نیز چسبندگی فوق العاده‌ای از خود نشان داده است. این استطکاک بسیار بالا در برابر لغزندگی باعث شده است تا تولید کنندگان صنعت کفش به فکر استفاده از این نوع زیره ها برای فصول سرد جهت استفاده در شرایط برفی و لغزنده بیافتند.
راحتی و دوام: پلی اورتان به دلیل خاصیت ارتجاعی شبیه به چرم باعث شده است تا در کنار راحتی دوام بسیار بالایی را از خود به نمایش بدهد. به دلیل همین خاصیت ارتجاعی زیره کفش PU است که باعث گردیده یک انتخاب بسیار مناسب برای پیاده روی و همچنین ورزش باشد.
جاذب ضربه: زیره کفش PU برای کاربرد‌هایی که مصرف کننده نیاز به ایستادن زیاد و یا راه رفتن طولانی مدت دارد مناسب است. کفش باید در کنار مزایایی که ذکر گردید باید دارای خاصیت جذب ضربه نیز باشد. میتوان گفت پلی اورتان یکی از ماده‌های بسیار خوب برای چنین هدفی طراحی گردیده است.

کارخانه زیره کفش اکیب این افتخار را دارد تا با استفاده از مواد اولیه بسیار با کیفیت و همچنین با بهره‌گیری از توانمندی‌های پرسنل خود در عرصه تولید انواع زیره کفش؛ بخصوص زیره کفش PU کمک شایانی برای تولید کنندگان صنعت کفش نماید. شما میتوانید زیره های کفش PU تولید شده توسط شرکت اکیب را اینجا مشاهده فرمایید.



مدیر سایت