نکات مهم خرید کفش که باید به آن دقت کرد

1. برای خرید حتماً بعد از ظهر ها مراجعه کنید.
پاهای شما به دلیل اینکه در پایان روز به بزرگترین اندازه خود می‌رسد، به همین دلیل، برای خرید کفش، ساعات اولیه صبح را انتخاب ننمایید. بر اساس گزارشی از دانشگاه پزشکی هاروارد، پا به طور طبیعی در طول روز منبسط می شود که می‌توان این مورد را یکی از نکات مهم خرید کفش ذکر نمود. میزان سایز پا در ابتدا و انتهای روز متفاوت است. بنابراین اگر خرید شما قبل از اینکه فرصتی برای گسترش داشته باشد، میتواند منجر به خرید یک کفش تنگ گردد.

 


 2.  هر 2 لنگه کفش را پوشیده و تست نمایید.
نکته مهم دیگر که هنگام خرید کفش باید به آن دقت کرد، این است که هر 2 لنگه کفش را پوشیده و امتحان نمایید. در بیشتر افراد، سایز یکی از پاها، بزرگتر از دیگری است. بهترین کار در چنین شرایطی، پای بزرگتر را ملاک قرار داده و برای پای بزرگتر کفش را انتخاب نمایید. پای انسان در کفش بزرگ به مراتب راحت تر از کفش کوچک است.

 


3. با کفش انتخابی راه بروید
از دیگر نکات مهم خرید کفش؛ به این فکر کنید که شما به مهم ترین عضو بدن خود، البسه تهیه می نماید که ارتباط مستقیمی با سلامتی شما دارد. پس به راحتی از فروشنده درخواست این را داشته باشید چند دقیقه ای کفش را در پای خود داشته و در محیط فروشگاه قدم بردارید. کفش راحت، کفشی است که از همان لحظات اول استفاده، راحتی را به شما القا کند.

 


4. بیشتر از تبلیغات، به خودتان اعتماد کنید
در کنار نظرات و اطلاعات دقیق و کارشناسی فروشندگان محترم کفش، بیشتر به خودتان اعتماد داشته باشید. متاسفانه به دلیل شرایط بد اقتصادی در تمامی حوزه ها که صنعت کفش نیز شامل آن نیز می شود؛ تعداد اندکی از فعالین این عرصه، فروش به هر نحوی را ترجیح داده و باعث انتخاب نادرست مصرف کنندگان می شوند. بهترین و تنهاترین راه برای این مورد، اعتماد به راحتی خودتان می باشد.

 


5. توجه به سایز کفش
سایز تولیدی بین تولیدکنندگان کفش، امکان دارد متفاوت باشد. ملاک قرار دادن یک سایز برای تمامی  کفش ها امکان پذیر نیست. دلیل اصلی این مورد، استفاده تولید کنندگان کفش، از قالب های متفاوت و اختصاصی خود می‌باشد. در صورتی که خریدهای شما به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد، حتما به این دقت داشته باشید که احتمال عدم تطابق سایز پای شما با کفش انتخابی وجود خواهد داشت. در هنگام خرید، توجه نمایید که در صورت کوچک یا بزرگ بودن سایز کفش، امکان مرجوع کالا وجود داشته باشد.

 


6. وضعیت ظاهری کفش
وضعیت ظاهری کفش نسبت را به پای خود مقایسه نمایید. این احتمال وجود دارد که کفش انتخابی، نسبت پای شما باریک تر باشد. در صورت استفاده از چنین کفش هایی، در اولین مرحله باعث آسیب به سلامتی بدن شما خواهد شد؛ و در مرحله دوم باعث کاهش عمر کفش شما می‌گردد. همچنین ارتفاع پاشنه کفش نیز از نکات مهم خرید کفش به شمار می رود، که باید بررسی نمایید. با بررسی چشمی حتی قبل از پوشیدن کفش، به راحتی میتوانید نتیجه گیری کنید که آیا پوشیدن این کفش برای سلامتی شما آسیبی وارد می‌نماید یا نه.


7. زیره کفش
میتوان گفت مهم ترین قسمت کفش که ارتباط بسیار مستقیمی با سلامت شما دارد. راحتی پاهای شما در گرو نرمی و انعطاف زیره کفش شماست. در مقابل زیره کفشتان مسئولیت حفاظت در مقابل حرارت، سرما، گرما و ... را نیز شامل می شود. در کنار انتخاب زیبایی و ظاهر کفش پارامتر های بسیار مهمی در انتخاب زیره از نکات مهم خرید کفش محسوب میگردد.

 


* بسیار مهم است که کفش را به نسبت کاربرد آن خریداری شود. برای مثال وقتی کفشی را مناسب پیاده روی انتخاب مینمایید، در اصل زیره ای برای پیاده روی انتخاب کرده اید. این زیره باید بسیار نرم و منعطف باشد که در هنگام پیاده روی احساس راحتی داشته باشید. دیگر مثالی که میتوان بیان کرد؛ افرادی که اغلب فعالیت شغلی شان در خیابان می باشد، باید به این دقت داشته باشند که کفشی را انتخاب نمایند که زیره آن در مقابل اشیاء تیز که احتما دارد در خیابان وجود داشته باشد، مقاوم باشد.


زیره مناسب به آن فصل را انتخاب نمایید. این احتمال وجود دارد که تولیدکنندگان محترم مصرف نادرستی از زیره های کفش داشته باشند. موارد بسیار زیادی مشاهده شده است که حتی پوتین های مخصوص زمستان از زیره نادرستی استفاده گردیده که از اصطکاک مناسبی برخوردار نیست. پس بهتر است دانش فنی و علمی خودمان را در مورد زیره ها نیز افزایش دهیم.

مدیر سایت